17 February 2017
VUB
Europe/Brussels timezone

[NL]
°Zuid: jouw experiment op de Zuidpool!

Gwen de Wasseige doctoreert aan het Interuniversitair Instituut voor Hoge Energieën IIHE (ULB-VUB). Voor haar thesis doet ze onderzoek naar neutrinodeeltjes afkomstig van zeer energetische astrofysische fenomenen in de ruimte. Daarvoor gebruikt ze de neutrinodetector IceCube, een telescoop die zich diep in het ijs van de Zuidpool bevindt.

Gwen vertrekt deze winter naar de Zuidpool. Ze heeft nog net genoeg plaats in haar valies voor twee experimenten!
Jouw experiment komt in aanmerking om meegenomen te worden als het voldoet aan de vraag:

België - Zuidpool: was is het verschil?

Alle deelnemers aan de wedstrijd worden uitgenodigd om hun experiment voor te stellen op een wetenschapsexpo te ULB-VUB in februari 2017.

Zin om jouw experiment naar de Zuidpool te krijgen ? Schrijf je snel in!

[FR]
°Sud: ton expérience au Pôle Sud!

Gwen de Wasseige est doctorante à l'Institut Interuniversitaire des Hautes Energies IIHE (ULB-VUB). Dans le cadre de sa thèse, elle travaille sur le détecteur de neutrinos IceCube, un téléscope enterré dans la glace du Pôle Sud qui étudie les phénomènes astrophysiques les plus énergétiques de notre Univers.

Gwen partira cet hiver en mission au Pôle Sud et a de la place dans ses valises pour deux expériences belges!
Les expériences devront répondre à la question suivante afin d'être sélectionnées:

"Belgique - Pôle Sud:  c'est quoi la différence?"

Tous les participants seront invités à présenter leur expérience à l'ULB-VUB lors d'une exposition scientifique en février 2017!

Envie de voir ton expérience réalisée au Pôle Sud ? Inscris-toi vite!

Starts
Ends